رقابت پرسود در صنعت نوپای بازی‏ سازی

n3513300-6019716

صنعت بازی، یکی از شاخه‏های صنعت سرگرمی‏ است که درست شبیه بقیه شاخه‏های این صنعت و حتی تا حدی بیشتر، بسیار سودآور است. علت اصلی این سودآوری تعداد زیاد کاربرانی است که در تمام جهان و از جمله ایران به بازی علاقه‌مند هستند و همچنین پایین بودن هزینه تولید بازی در مقایسه با دیگر تولیدات سرگرمی همچون فیلم.
صنعت بازی‏سازی از جمله صنایع فرهنگی است که هویت‏اش بستگی زیادی به صادرات دارد، از آنجا که انواع بازی‏ها در سرتاسر دنیا از طرق قانونی و غیرقانونی به راحتی در دسترس کاربران قرار دارد و بنابراین تنها زمانی امکان پیروزی در این رقابت مشکل وجود دارد، که خود بازی برتری خود را ثابت کرده باشد. بعضی کارشناسان حوزه بازی‏سازی معتقدند بازی در ایران هنوز تبدیل به یک صنعت نشده است، زیرا هنوز لوازم ورود به بازار جهانی را ندارد. از مهمترین کاستی‏های ما در این حوزه ضعف تخصصی و عدم آموزش حرفه‏ای است. کپی رایت مشکل دیگری است که مانع بزرگی بر سر راه تعاملات بین‏المللی در این حوزه است. بخشی از این کاستی‏ها البته با جذب سرمایه‏گذاران در این حوزه و راه‏اندازی تولید بازی‏هایی با کیفیت بیشتر و بازاریابی قوی‏تر برای بازاری که تنها در ایران حدود ۲۰ میلیون نفر کاربر در آن وجود دارد، احتمالا برطرف خواهد شد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *