آموزش شهروندی؛ تئوری تحقیق و عمل

rasht_01-(3)

آموزش، مهم‌ترین رکن توسعه در ابعاد فردی، اجتماعی و سازمانی است. انسان در تمام مراحل زندگی خود ناخودآگاه در حال آموختن است بدون آنکه خود بخواهد اما به تجربه آموخته است که اگر هدفمند و بر اساس تجربه زیسته موضوعات مورد نیازش را بیاموزد راه را برای توسعه ابعاد مختلف زندگی خود هموار ساخته است.
آموزش شهروندی یکی از موضوعاتی است که در دهه‌های اخیر مورد توجه جوامع مختلف برای بهبود زندگی عمومی و ایجاد صلح و امنیت در اجتماع شهری و ایجاد شادابی و پیشرفت در جامعه قرار گرفته است. این پرونده گزارشی از مجموعه‌ای از مقالاتی ارائه می‌دهد که توسط محققان «شبکه تحقیقات آموزش شهروندی‌» نگارش یافته است و بوسیله «دانیل شوگورنسکی‌» و «جان مایرز‌» با عنوان «آموزش شهروندی تئوری، تحقیق و عمل‌» گرد آوری شده است. در این مقالات هدف اصلی از آموزش شهروندی ایجاد شهروند دموکراتیک برای پرورش شهروندان فعال، آگاه و انتقادی است که می‌توانند به طور مؤثر در زندگی مدنی و در امور دولت مشارکت کنند. از این منظر، آموزش شهروندی باید جنس، ‌نژاد و ساختار را بررسی کند. عدالت و تنوع اجتماعی را ترویج دهد و شهروندان را برای تصمیم‌گیری و مشورت در فرآیندهای سیاسی فراگیر آماده سازد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *