شرکت‌های هرمی دوباره متولد می‌شوند؟

Multilevel

در ماه‌های گذشته بحث شبکه‌های بازاریابی آنقدر در ایران داغ شده که از ابراز نگرانی کارشناسان گرفته تا ساخت جوک‌ها و کلیپ‌های تمسخر آمیز را به دنبال آورده است. گفته می‌شودکه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌‌ای مثل شرکت‌های هرمی کار می‌کنند و به همین خاطر بیم گرفتار شدن عده‌ای به نفع سودکلان عده‌ای دیگر به وجود آمده است. از یک سو تجربه‌های جهانی و نظر کارشناسان می‌گوید که بازاریابی شبکه‌ای همان چهره تطهیر شده شرکت‌های هرمی است و در نهایت به بن‌بست می‌رسد اما در مقابل مسوولان اصرار دارند که ‌این روشی نوین در توزیع کالا و بازاریابی است و سودمند خواهد بود؛ هرچند مسوولان تاکنون توضیح روشن و آمار دقیقی از نحوه فعالیت این شرکت‌ها ارائه نداده‌اند. در پرونده پیش رو به بررسی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای پرداختیم تا شاید به پاسخی در مورد ماهیت آنها برسیم.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *